Pierogi ze śliwkami II



To druga wersja pierogów ze śliwkami. Pierwszą znajdziecie klikając tutaj. Te są równie pyszne i troszkę mniej kaloryczne. Ale kto by tam w święta liczył kalorie, święta są po to żeby grzeszyć do woli i zajadać się pysznościami naszego stołu, a na dietę przejdziemy  od Nowego Roku.



Pierogi ze śliwkami II

Składniki na pierogi ze śliwkami:
  • 1 Porcja ciasta na pierogi, przepis znajdziecie klikając tutaj

  • 1 opakowanie bezpestkowych suszonych śliwek kalifornijskich

  • 2-3 łyżki masła

  • olej do gotowania pierogów

  • sól

  • cukier do posypania pierogów



Przygotowanie pierogów ze śliwkami.

Ciasto wałkujemy na grubość około 3-4 mm ja zawsze to robię na oko bo lubię jak ciasto na pierogi jest trochę grubsze. W cieście wykrawamy koła, można użyć szklanki, ja zawsze używam foremek. Resztę za mnie zrobiła Julcia. Ja zawsze pierogi lepię w rękach, ale ona woli używać do tego specjalnej maszynki do pierogów. Tak więc śliwkę umieszczamy na wyciętym kole i zlepiamy, albo ręcznie, albo tak jak Julcia za pomocą maszynki. Gotowe pierogi odstawiamy na ściereczkę. Pierogi gotujemy we wrzącej, lekko osolonej wodzie z dodatkiem oleju. Pierogi po wypłynięciu na powierzchnię gotujemy jakieś 5 minut na wolnym ogniu. Ugotowane pierogi odcedzamy. Oblewamy je roztopionym masłem i posypujemy cukrem. Smacznego !!!














Komentarze