Moje idealne ciasto na pierogi

 


 Od kilku lat moje ulubione ciasto na pierogi, bardzo elastyczne, lekko klejące, można powiedzieć, że pierogi same się robią. 


Moje idealne ciasto na pierogi   

Składniki na Moje idealne ciasto na pierogi: 

  • 1 kg mąki tortowej
  • 1 jajko wielkość M
  • 3 łyżki oleju
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 i 3/4 szklanki bardzo ciepłej wody (tak około 430 ml)

Przygotowanie Mojego idealnego ciasta na pierogi.

Mąkę wsypujemy do miski, następnie dodajemy resztę składników. Wyrabiamy ciasto (ja za pomocą robota planetarnego). Ciasto po wyrobieniu powinno być elastyczne i lekko klejące. Jeśli jest zbyt klejące wówczas dosypujemy mąki, jeżeli zbyt twarde to dodajemy wody. Ciasto po wyrobieniu odstawiamy pod przykryciem na 30 minut, aby odpoczęło (u mnie miska i talerz). Tak przygotowane ciasto dzielimy i wałkujemy podsypując mąką. Robimy pierogi z naszymi ulubionymi farszami.


 
 
 
 

 

 

 


Komentarze

  1. Ja też zawsze robię z gorąca wodą, tylko najpierw mieszam na taką ciaparę samą mąkę z wodą, a gdy wystygnie do zaledwie ciepłego dodaje jajko (bo raz zrobił mi się marmurek :-DD). I masz rację - gdy odpocznie, to jest takie miękkie, elastyczne, a jednocześnie lekko się wałkuje - no takie jak na Twoim zdjęciu!
    P.S. A propos zdjęcia - Twoje foto profilowe jest takie sympatyczne, po prostu bije z ciebie radość życia i ciepło, aż się chce pośmiać razem z tobą. Buzia i śmieszki :-D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz