Jabłka tarte bez cukru na zimę




W tym roku moje jabłonki obrodziły ponad stan. Ja postanowiłam z części zrobić jabłka tarte bez cukru do słoików na zimę. Takie jabłka doprawiam dopiero w zależności co z nich chcę zrobić. Ja polecam je  do szarlotki, zapiekanego makaronu czy jako dodatek do jogurtu naturalnego.


Jabłka tarte bez cukru na zimę

Składniki:
  • Jabłka zimowe gatunek i ilość dowolna
  • wyparzone słoiki średnie i duże

Przygotowanie Jabłek tartych bez cukru na zimę.

Jabłka dokładnie myjemy i obieramy. Obrane jabłka kroimy na ćwiartki i oczyszczamy z gniazd nasiennych. Tak przygotowane jabłka trzemy na tarce o grubych oczkach ( ja użyłam robota z końcówką do tarcia). Starte jabłka lekko odciskamy z soku i ubijamy w słoikach, tak aby na wierzchu pozostało troszkę soku. Słoiki zakręcamy i pasteryzujemy przez około 40-45 minut od momentu zagotowania wody. Słoiki po ugotowaniu odwracamy do góry dnem do wystygnięcia. Smacznego !!!











Komentarze