Sałatka z buraczków i cukinii na zimę




Super pyszna sałatka z buraczków i cukinii, która zimą będzie nas zachwycać swoim delikatnym słodko-kwaskowatym smakiem. Prosta i szybka, polecam wam zrobić, nie zawiedziecie się smakiem. Przepis zaczerpnęłam od Basiliany.



Sałatka z buraczków i cukinii na zimę

Składniki na Sałatkę z buraków i cukinii na zimę:
  • 5 kg buraków
  • 5 kg cukinii (u mnie mała z miękką skórką)
  • 1 kg cebuli (u mnie biała i czerwona po połowie)

Zalewa:
  • 3 i 3/4 szklanki octu 10%
  • 5 szklanek cukru
  • 2 i 1/2 szklanki oleju
  • 15 łyżeczek soli



Przygotowanie Sałatki z buraczków i cukinii na zimę.

Buraki gotujemy do miękkości, odcedzamy, odstawiamy do wystygnięcia po czym obieramy i trzemy na tarce o grubych oczkach. Cukinię trzemy ze skórką na tarce o grubych oczkach. Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Tak przygotowane warzywa mieszamy ze sobą i zalewamy je gorącą zalewą - (składniki zalewy doprowadzamy do wrzenia co jakiś czas mieszając). Wszystko ze sobą dokładnie łączymy i odstawiamy na 12 godzin do przegryzienia (ja zostawiłam na noc). Następnie sałatkę przecedzamy i nakładamy ją do wyparzonych średniej wielkości słoików. Zakręcamy i pasteryzujemy je około 20 minut od zagotowania wody. Po ugotowaniu odwracamy słoiki do góry dnem do wystygnięcia. Smacznego !!!











Komentarze