Dżem z aronii i jabłek




Ostatnie moje zbiory tegorocznych aronii przeznaczyłam na dżem. Połączyłam ją pół na pół z jabłkami, bo aronia była już tak lekko pomarszczona. Wyszedł przepyszny dżem, delikatny, niezbyt słodki, idealny do naleśników, racuchów, jak również na kanapkę z masłem lub w nie co wytrawnej wersji jako dodatek do pasztetów (moja ulubiona wersja).



Dżem z aronii i jabłek

Składniki:
  • 1 kg aronii
  • 1kg jabłek (waga po obraniu i oczyszczeniu z gniazd nasiennych)
  • 1 opakowanie pektyny
  • 1 kg cukru

Przygotowanie Dżemu z aronii i jabłek.

Aronię dokładnie płuczemy, a obrane jabłka kroimy w ćwiartki. Tak przygotowane owoce blendujemy na gładką masę (ja użyłam w tym celu miksera do koktajli). Pektynę mieszamy z 1 szklanka cukru. Zmiksowane owoce doprowadzamy do wrzenia w garnku z grubym dnem. Dodajemy do nich pektynę z cukrem i gotujemy na średnim ogniu tak około 5 minut cały czas mieszając. Po tym czasie dodajemy resztę cukru. Dalej gotujemy cały czas mieszając do momentu rozpuszczenia się cukru. Tak przygotowany dżem przelewamy do wyparzonych słoików. Zakręcamy i pasteryzujemy je około 10-15 minut od momentu zagotowania wody. Ugotowane słoiki odwracamy do góry dnem na około 15 minut. Smacznego !!!













Komentarze