Przecier pomidorowy - najprostszy i najlepszy




Nie ma jak taki własnej roboty przecier pomidorowy bo zawiera praktycznie 100 % pomidorów. Jest bardzo aromatyczny a przygotowane z niego potrawy smakują wybornie. Ja do produkcji używam sokowirówkę, u mnie nie zastąpiona.


Przecier pomidorowy - najprostszy i najlepszy

Składniki na przecier pomidorowy - najprostszy i najlepszy:
  • pomidory różnego rodzaju (u mnie duża miska)
  • sól
  • pieprz
  • cukier
  • sokowirówka


Przygotowanie przecieru pomidorowego - najprostszego i najlepszego.

Pomidory płuczemy i osuszamy. Przepuszczamy przez sokowirówkę. Powstały sos wlewamy do garnka, a pulpę z pomidorów przepuszczamy jeszcze raz, aby wydobyć więcej soku. Ja tą pulę przepuszczałam dwa razy bo w tych pesteczkach i skórkach było sporo gęstego soku. U mnie wyszło 1.5 soku. Tak powstały sok gotujemy w garnku z grubym dnem. Gotujemy i gotujemy na wolnym ogniu, aż odparuje woda i i powstanie gęsty sos ( u mnie wyszło około 0.5 l). Taki sos doprawiamy odrobiną soli, pieprzu i cukru. Gorący przelewamy do wyparzonych małych słoików. Zakręcamy i odstawimy do góry dnem do wystygnięcia.   Smacznego !!!













Komentarze