Proste ciasto drożdżowe z żółtymi czereśniami




Najprostsze ciasto drożdżowe jaki do tej pory robiłam. Wystarczy tylko wszystkie składniki wrzucić do miski, odstawić na 2 godziny, potem wymieszać, wylać na blachę, obsypać owocami i  upiec. Ciasto bardzo aromatyczne, delikatne i puszyste. Polecam każdemu, owoce można dowolnie zmieniać, ja tym razem upiekłam je z czereśniami



Proste ciasto drożdżowe z żółtymi czereśniami


Składniki na proste ciasto drożdżowe z żółtymi czereśniami:
  • 5 dag drożdży
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 paczka cukru waniliowego
  • 3/4 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 2 1/2 szklanki mąki krupczatki
  • szczypta soli
  • otarta skórka z jednej cytryny
  • miseczka wydrylowanych żółtych czereśni
  • cukier puder na wierzch



Przygotowanie prostego ciasta z żółtymi czereśniami.

Do miski wrzucamy rozkruszone drożdże, cukier, olej i cukier waniliowy. Na to wlewamy ciepłe mleko i roztrzepane widelcem jajka z żółtkiem. Na wierzch wsypujemy mąkę, sól i otarta skórkę z cytryny. Wszystko przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy na 2 godziny. Po tym czasie zawartość miski dokładnie mieszamy mikserem lub łyżką. Wymieszane ciasto wykładamy na dużą blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasto rozsmarowujemy równo po całej blaszce. Na wierch wysypujemy czereśnie. Ciasto wkładamy do zimnego piekarnika i dopiero go włączamy. Ustawiamy temp. piekarnika na 160'C i pieczemy przez 45 minut (ja piekłam przez 55 minut, ale to pewnie zależy od piekarnika). Ciasto po upieczeniu studzimy na kratce. Jeszcze ciepłe obsypujemy cukrem pudrem. Smacznego !!!














Komentarze