Pasztet mięsno - grzybowy




Ostatnio polubiłam pieczone domowe pasztety. Robi się je naprawdę prosto, są nie drogie (bo ja wykorzystuję do nich mięso z rosołu) i wychodzi jego według mnie bardzo dużo. Tym razem do pasztetu dołożyłam jeszcze pieczarki. Pasztet wyszedł oczywiście rewelacyjnie, a smakował jeszcze lepiej.


Pasztet mięsno - grzybowy

Składniki na pasztet mięsno - grzybowy:
  • około 50 dag mięsa z rosołu
  • twarde jarzyny z rosołu
  • 25 dag wątróbek drobiowych
  • 2 cebule
  • 25 dag pieczarek
  • 3 kopiaste łyżki bułki tartej
  • 1 kopiasta łyżka kaszy manny
  • 2 jajka
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • tłuszcz do wysmarowania foremek
  • oliwa do smażenia
  • tarta bułka do obsypania foremek



Przygotowanie pasztetu mięsno - grzybowego.

Na oliwie podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę, gdy się zeszkli zdejmujemy z ognia. Na tej samej patelni na oliwie podsmażamy pokrojone w plastry pieczarki, często mieszamy. Kiedy odparuje z nich woda zdejmujemy z ognia. Na oliwie podsmażamy również wątróbkę drobiową. Podsmażoną odstawiamy do wystudzenia. Przez maszynkę do mięsa dwukrotnie przepuszczamy mięso, jarzyny, cebulę, pieczarki i wątróbkę. Do masy dodajemy jajka, oregano, bułkę tarta, kaszę mannę, sól i pieprz. Całość dokładnie wyrabiamy. Masę przekładamy do wysmarowanych tłuszczem i posypanych bułką tartą foremek (u mnie dwie małe prostokątne). Pasztet pieczemy w temp. 180'C przez około godzinę. Pasztet po upieczeniu podajemy na zimno z chlebem, lub na gorąco z ulubiona surówką. Smacznego !!!















Komentarze