Pasztet domowy




To mój chyba drugi pasztet w życiu jaki zrobiłam, zawsze mi się wydaje, że to tyle pracy, a to wystarcz tylko wszystko ugotować, zemleć, wymieszać i już możemy piec pasztecik. Uwielbiam pieczone pasztety i często je kupowałam, a teraz potrafię upiec jeszcze lepszy niż ten kupny.



Pasztet domowy

Składniki na pasztet domowy:
  • Mięso i jarzyny tzw. twarde z rosołu (mięso czyli wszystkie obrane kości i porcje rosołowe w moim przypadku też gotowane podroby z rosołu; warzywa twarde czyli seler, pietruszka i marchew).

  • 2 duże cebule

  • 20-30 dag wątróbki drobiowej

  • 4 kopiaste łyżki bułki tartej ( ja starłam na grubych oczkach połówkę czerstwego chleba z foremki)

  • ostra mielona papryka (u mnie niecała łyżeczka)

  • ulubione zioła (u mnie prowansalskie, duża łyżka)

  • 2 jajka

  • sól i pieprz

  • oliwa

  • tarta bułka do obsypania blaszek



Przygotowanie pasztetu domowego.

Na lekko rozgrzanym tłuszczu podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę, gdy się zeszkli, zdejmujemy z ognia. Na tej samej patelni co cebulę podsmażamy na oliwie wątróbkę, około 5 minut cały czas mieszają. Po upieczeniu odstawiamy do wystygnięcia. Przez maszynkę do mięsa przepuszczamy dwukrotnie: wątróbkę, cebulę, jarzyny oraz mięso. Do masy dodajemy jajka, bułkę tartą i przyprawy według uznania i gustu. Foremki na pasztet smarujemy oliwą i obsypujemy bułką tartą (u mnie dwie małe prostokątne foremki). Masę przekładamy do przygotowanych foremek. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 200'C około 60-70 minut. Podajemy na zimno lub na gorąco. Smacznego !!!



















Pasztetdomowy19

Komentarze