Jajka faszerowane po królewsku



Święta coraz bliżej, więc postanowiłam zrobić próbę faszerowanych jajek. Jajka nadziałam pysznym, puszystym farszem z pieczarek i pasztetu, a następnie zanurzyłam je w sosie majonezowym. Zakąska wyszła wyśmienicie, na pewno powtórka będzie w święta.



Jajka faszerowane po królewsku

Składniki na jajka faszerowane po królewsku:
  • 5 jajek ugotowanych na twardo

  • 10 dag pasztetu pieczonego

  • 2 łyżki gęstej śmietany

  • 13 dag pieczarek

  • 1 czerwona cebula

  • 2 łyżki oliwy

  • sól i pieprz

Sos:
  • 2 łyżki ketchupu

  • 2 łyżki majonezu

  • 2 łyżki gęstej śmietany

  • 1 łyżka musztardy

  • 5 ugotowanych żółtek

  • sól pieprz



Przygotowanie jajek faszerowanych po królewsku.

Jajka obieramy ze skorupek, kroimy wzdłuż na połowę, wyjmujemy żółtka, a białka układamy na deseczce. Drobno posiekaną cebulę smażymy na oliwie, gdy się zeszkli, dodajemy pokrojone w cienkie paseczki pieczarki i często mieszając podsmażamy, aż puszczony przez grzyby sos wyparuje. Odstawiamy do wychłodzenia. Pasztet rozcieramy ze śmietana na jednolitą masę. Dodajemy wystudzone pieczarki, doprawiamy solą i pieprzem. Powinien być puszysty i lekko pikantny. Gotowym farszem napełniamy połówki jajek z czubkiem. Przygotowujemy sos: Majonez rozcieramy z żółtkami, śmietaną, ketchupem i musztardą. Doprawiamy solą i pieprzem (ja zmiksowałam blenderem). Sos wylewamy na półmisek.  W sosie układamy faszerowane jajka. Dekorujemy i schładzamy w lodówce. Smacznego !!!

















Jajkafaszerowanepokrlewsku16

Komentarze

Prześlij komentarz