Jak zrobić mix sałatowy ?



Stworzyłam mój własny mix sałatowy, a raczej warzywno-sałatowy, bo nie żałowałam w nim sobie marchewki, ani czerwonego buraczka i rzecz jasna wzbogaciłam go sobie o liście szpinaku. Mix wyszedł rewelacyjnie, fajnie wygląda, cieszy oko i jest pyszny i chrupiący. Ja używam go dosłownie do każdego posiłku; na kanapkę, do obiadu jako dodatek lub jako danie główne zależy na co mam ochotę.



Jak zrobić mix sałatowy

Składniki na mix sałatowy:
  • duża sałata lodowa

  • 1 mała kapusta pekińska

  • 1 opakowanie świeżych liści szpinaku

  • 3 duże marchewki

  • 1 duży burak



Przygotowanie mixu sałatowego.

Buraka  i marchewki obieramy ze skórki. Za pomocą obieraczki z buraka i marchewki robimy cienkie plasterki. Za pomocą ręcznika kuchennego odsączamy nadmiar soku jaki z buraka tak i z marchewki, tak aby plasterki były od siebie oddzielone i suche, żeby nie plamiły nam sałaty. Sałatę lodową rwiemy na małe kawałki. Kapustę pekińską drobno siekamy. Do miski odmierzamy garść sałaty lodowej, garść liści szpinaku, garść kapusty pekińskiej, trochę pasków marchewki i buraka. Całość mieszamy i przekładamy do woreczka, szczelnie zamykamy. I tak do wykorzystania wszystkich składników. Ja zrobiłam 6 takich woreczków. Wytrzymują tak zapakowane 4-5 dni trzymane w lodówce, ale u mnie to max 4 dni. Smacznego !!!









Komentarze