Sałatka Grzybowa polana



Nie było mnie tu długa, ale muszę przyznać że się trochę obraziłam na blox bo mam teraz małe limity na zdjęcia, a jak wiecie w moich przepisach jest bardzo, ale to bardzo dużo zdjęć. Przepis ten wprowadzam od kwietnia, ale cieszę się, że  w końcu mi się udało. Po za tym szkoła Julki i prace w moi ogródku pochłaniają mnie bez reszty.

Długo przymierzałam się do zrobienia tej sałatki, zawsze brakowało mi czasu, ale w końcu się udało i w święta na moim stole zagościła sałatka Grzybowa polana. Pięknie wygląda i przepysznie smakuję, zachwyci wszystkich gości.Ja korzystałam z przepisu pochodzącego z blogu Kuchnia broni.



Sałatka Grzybowa polana

Składniki na sałatkę Grzybowa polana:
  • 1 duży słoik pieczarek marynowanych

  • 1 mały słoik marchewki w zalewie lub 2 średnie marchewki ugotowane al dente

  • 3 ugotowane ziemniaki

  • 3 piersi z kurczaka

  • kilka małych marynowanych ogórków

  • mały słoik majonezu

  • mały kubeczek śmietany

  • pęczek szczypiorku

  • sól i pieprz

  • granulowany czosnek do piersi

  • czerwona papryka do piersi

  • oliwa do podsmażenia piersi



Przygotowanie sałatki Grzybowa polana.

Pieczarki i marchewkę odcedzamy. Piesi z kurczaka kroimy w drobna kostkę i podsmażamy na oliwie z papryką, czosnkiem, solą i pieprzem. Odstawiamy do ostygnięcia. Ziemniaki, ser i ogórki trzemy na tarce o grubych oczkach, każde do osobnej miseczki. Szczypiorek siekamy. Majonez mieszamy ze śmietaną. Małą okrągłą tortownice o średnicy około 26 cm wykładamy w całości folią spożywcza. Na dnie tortownicy układamy warstwami po kolei:

1 warstwa: pieczarki, kapeluszami do dołu.

2 warstwa: posiekany szczypiorek.

3 warstwa: marchewka pokrojona w kostkę, docisnąć, sól pieprz, posmarować cienko majonezem.

4 warstwa: ziemniaki, docisnąć, sól, pieprz, posmarować cienko majonezem.

5 warstwa: mięso, docisnąć, sól, pieprz, posmarować cienko majonezem.

6 warstwa: ogórki, docisnąć, sól, pieprz, posmarować cienko majonezem.

7 warstwa: ser,  docisnąć, sól, pieprz, posmarować cienko majonezem

Sałatkę przykryć folią spożywczą i tak trzymać całą noc w lodówce. Na drugi dzień ściągnąć folię, sałatkę przełożyć na talerz odwracając formę, pieczarkami do góry. Delikatnie zdjąć rant i folię spożywcza. Udekorować. Smacznego !!!





















Saatkagrzybowapolana20

Komentarze

Prześlij komentarz