Ciasto drożdżowe dla leniucha



Prosto, szybko i bez ugniatania, które jest charakterystyczne przy cieście drożdżowym. Dla mnie jest to ciasto pomiędzy ciastem ucieranym, a drożdżowym. Mięciutkie i pulchne, bardzo słodkie, ale pyszne.



Ciasto drożdżowe dla leniucha.

Składniki na cisto drożdżowe dla leniucha:

Ciasto:
  • 5 dag drożdży

  • 1 szklanka cukru

  • 2 jajka

  • 15 dag masła lub margaryny

  • 1/2 szklanki mleka

  • 35 dag mąki pszennej

Kruszonka:
  • 10 dag mąki

  • 5 dag masła

  • 5 dag cukru



Przygotowanie ciasta drożdżowego dla leniucha:

Drożdże kruszymy do miski, zasypujemy cukrem, dodajemy roztrzepane jajka i masło starte na tarce o grubych oczkach. Składniki w misce zalewamy gorącym mlekiem, nie mieszamy, odstawiamy w ciepłe miejsce na około godzinę. Po tym czasie dodajemy mąkę. Wszystko dokładnie mieszamy. Ja użyłam miksera z odpowiednimi końcówkami. Wymieszane ciasto przekładamy do foremki (o wymiarach 20cm-20cm lub o zbliżonych) wyłożonej papierem do pieczenia. Z podanych składników zagniatamy kruszonkę. Kruszonką posypujemy ciasto. Ciasto drożdżowe pieczemy w nagrzanym piekarniku do temp. 180'C przez około 50 minut. Ja sprawdzałam patyczkiem, kiedy był suchy wyjęłam upieczone ciasto.  Upieczone ciasto studzimy na kratce. Smacznego !!!

























Ciastodrodowedlaleniucha24

Komentarze