Pizza bałwanek




Dziś Mikołajki, ulubiony dzień każdego dzieciaka. Ja dla mojej Małej oprócz paczki przygotowałam też pizze w postaci bałwanka. Niestety nie zrobiłam więcej zdjęć, za późno pomyślałam o aparacie. Ale niespodzianka wyszła nieźle.



Pizza bałwanek

Składniki na pizza bałwanek:
  • ciasto na pizzę z przepisu który znajdziecie tutaj

  • 2 łyżki przecieru pomidorowego

  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich

  • kilka czarnych oliwek

  • kawałek marchewki

  • 20 dag sera żółtego mozzarella



Przygotowanie pizzy bałwanek.

Z ciasta na pizzę wałkujemy trzy placki jeden duży na brzuch bałwanka, średni na tułów, trzeci mniejszy na głowę. Placki zakładamy jeden na drugi aby powstał kształt bałwanka. Całość smarujemy przecierem i obsypujemy ziołami prowansalskimi. Ser trzemy na tarce o dużych oczkach i obficie posypujemy nim naszą pizzę bałwanek. Z oliwek robimy oczy, usta i guziki bałwanka. Z marchewki wycinamy nos. Pizzę pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 220'C przez około 20-30 minut.  Smacznego !!!







Komentarze