Piernik staropolski z czekoladą



Piernika piekłyśmy i przekładałyśmy z Julką w sobotę, ale dopiero dziś znalazłam chwilkę na umieszczenie wpisu. To taki eksperyment, bo ja swojego standardowo przełożyłam powidłem przepis znajdziecie tutaj, ale że Julcia nie lubi to swojego w mniejszej wersji przełożyła nutellą. Zobaczymy w Boże narodzenie jak będę kiedy go rozkroimy, bo mój piernik ładnie mięknie, a jej z czekolada troszkę wolniej.



Piernik staropolski z czekoladą

Składniki na piernik staropolski z czekoladą:
  • Trochę ciasta na piernik staropolski, który trzeba było nastawić kilka tygodni wcześniej, a przepis na niego znajdziecie tutaj

  • Mały słoiczek czekolady



Przygotowanie piernika staropolskiego z czekoladą

Ciasto wałkujemy na trzy mniej więcej takiej samej wielkości prostokąty. Rozwałkowane ciasto pieczemy na jednej bardzo dużej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pierniki pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 200"C przez około 15 minut. Tak aby nam się ładnie zarumieniły. Upieczone odstawiamy na kratkę do wystudzenia. Pierniki przekładamy czekoladą i szczelnie owijamy folią spożywczą i odstawiamy na kilka dni, aby namiękł. Smacznego !!!






















Komentarze