Pierogi z kiszoną kapustą i kaszą



Pomysł na te pierogi powstał spontanicznie, po przeglądzie lodówki. Zostało mi trochę surówki z kiszonej kapusty i pół woreczka ugotowanej kaszy gryczanej. Postanowiłam połączyć oba te smaki i zawinęłam je w cisto pierogowe. Wyszły przepysznie, mój mąż się ze mnie śmieje że pierogi zawsze zrobię z niczego.



Pierogi z koszoną kapustą i kaszą.

Składniki na pierogi z kiszona kapustą i kaszą:
  • Surówka z kiszonej kapusty z przepisu który znajdziecie tutaj

  • 1/2 ugotowane torebki kaszy gryczanej

  • 4 łyżki oliwy

  • ciasto na pierogi z przepisu który znajdziecie tutaj

  • sól

  • pieprz



Przygotowanie pierogów z kiszoną kapusta i kaszą.

  Na dwóch łyżkach oliwy podsmażamy sałatkę z kiszonej kapusty. Lekko podsmażoną kapustę przekładamy do miski. Na tej samej patelni, na dwóch łyżkach oliwy prażymy kaszę gryczaną, doprawiając ją solą i pieprzem. Uprażoną kaszę mieszamy z podsmażona kapustą. Jeśli trzeba to doprawiamy solą i pieprzem.

Ciasto na pierogi wałkujemy na cienki placek. Z ciasta wykrawamy krążki, na które nakładamy farsz i zlepiamy brzegi. Pierogi gotujemy we wrzącej, osolonej wodzie około 3 minut od wypłynięcia. Odcedzamy. Przelewamy wodą i podajemy okraszone masłem. Ja podałam je również z czerwonym barszczem. Smacznego !!!
























Komentarze