Makaron domowy rosołowy



Jeszcze nie tak dawno, każda gospodyni sama robiła makaron do rosołu. Ja dobrze pamiętam jak się to odbywało u mojej babci, (przeważnie w niedziele rano) robiło się taki makaron do rosołu. Jak podrosłam sama robiłam taki, a potem nadeszła era makaronu nitki w gotowych paczkach i większość z nas zapomniała jak smakował taki makaron domowy rosołowy. Niedawno zrobiłam taki makaron dla Julci, żeby wiedziała że można taki  makaron zrobić w domu, a nie tylko kupować. I od tego czasu zostałam zmuszona robić taki makaron domowy, bo moje ukochane dzieciątko nie chce już innego do rosołu.



Makaron domowy rosołowy.

Składniki na makaron domowy rosołowy:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej

  • 2 jajka

  • 1/4 szklanki ciepłej wody

  • szczypta soli



Przygotowanie makaronu domowego.

Do miski wsypujemy mąkę, wbijamy jajka, dodajemy wodę i sól. Ugniatamy ciasto, za mnie zrobił to robot, ale można ręcznie jak ktoś woli. Ciasto po wyrobieniu powinno być, twarde, sprężyste, jednolite. Wyrobione ciasto dzielimy na mniejsze kawałki i bardzo cienko wałkujemy, w razie konieczności lekko podsypując mąką. Płaty ciasta odkładamy na czysta, suchą ścierkę, by lekko przeschło, na około 1 godzinę. Przesuszone płaty ciasta obsypujemy obficie mąką, kroimy na mniejsze plastry, układając jeden na drugim mąką do góry, żeby się nam nie posklejały i kroimy ostrym nożem na nitki. Po ukrojeniu roztrzepujemy. Makaron domowy gotujemy w dużej ilości wody z dodatkiem soli przez około 5 minut po zagotowaniu.  Makaron cedzimy na sicie, przelewamy ciepłą zimną, dokładnie odsączamy.  Smacznego !!!































Komentarze