Babka z masą makową i mini babeczki do koszyczka



W pierwszym wpisie po świętach chciałabym wam zaprezentować moje babki, czyli jedną dużą babę z masą makową oraz kilka mini bez niczego do koszyczka.  Babkę piekłam z przepisu na zebrę tylko nie dodałam kakao. Wyszły super, a z makiem to mój faworyt.



Babka z masą makową i mini babeczki do koszyczka

Składniki na babkę z masą makową i mini babeczki do koszyczka:
  • 5 jajek

  • 1 szklanka cukru

  • 3 szklanki mąki

  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • 1 szklanka oleju

  • 1 szklanka pepsi

  • 1/2 puszki masy makowej

  • 1 łyżeczka octu



Do dekoracji:
  • cukier puder

  • lukier z żółtym barwnikiem

  • kandyzowana skórka pomarańczowa

  • kandyzowana skórka limetki



Przygotowanie babki z masą makową i mini babeczki do koszyczka.

Białka ubijamy z cukrem. Żółtka mieszamy z proszkiem do pieczenia i octem. Do ubitych białek dodajemy masę żółtkowa i dokładnie miksujemy. Mąkę mieszamy z olejem i pepsi. Tak przygotowana mieszankę dodajemy do reszty składników. Wszystko dokładnie miksujemy. Formy  na babki dokładnie smarujemy masłem u mnie jedna duża  z kominem na babkę i 4 małe na mini babeczki. Do dużej formy nakładamy ciasta na 1/2 wysokości foremki.  A na ciasto wykładamy masę makową . Do małych foremek nałożyłam ciasta do 3/4 ich wysokości.  Z podanego ciasta wyszło mi 8 mini  babeczek i jedna duża z masa makową, ale to pewnie zależy od wielkości foremek. Babki pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 180'C małe babeczki pieczemy przez 30 minut, a dużą babkę z masą makową piekłam przez 65 minut. Po upieczeniu babki studzimy na kratce. Ja 6 małych babeczek obsypałam cukrem pudrem, a dwie małe i tą dużą z masą makowa oblałam lukrem i posypałam kandyzowanymi owocami. Smacznego !!!































Komentarze