Ciasto czekoladowo-owocowe



Dwukolorowe i dwu smakowe ciasto, które piekłam na Walentynki, ale również polecam je na Dzień Kobiet czy Dzień Matki. Ciasto mocno czekoladowe, a jednocześnie lekko owocowe. Dla mnie najważniejsze w nim jest to że jest proste  i bardzo szybko je się robi, a przy tym jest bardzo efektowne.



Ciasto czekoladowo-owocowe

Składniki na ciasto czekoladowo-owocowe:
  • 6 jajek

  • 1  szklanka cukru

  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

  • 3 1/2 szklanki mąki

  • 1 i 1/2 kostka margaryny

  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • 2 łyżki kakao

  • 20 dag borówek amerykańskich

  • 3 tabliczka czekolady mlecznej

  • masa cukrowa do dekoracji

  • czerwony barwnik



Przygotowanie ciasta czekoladowo-owocowego.

 Jajka ubijamy z cukrem i ekstraktem waniliowym na puszystą masę. Do masy jajecznej dodajemy mąkę z proszkiem do pieczeni i nadal miksujemy. Na końcu dodajemy roztopioną margarynę i wszystko dokładnie miksujemy. Ciasto dzielimy na dwie połowy Do jednej połowy dodajemy dwie łyżki kakao i 1 tabliczkę czekolady pokrojoną w drobną kostkę. Wszystko dokładnie mieszamy i wylewamy na dużą blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Do drugiej połowy masy dodajemy borówki i dokładnie łączymy je z masą, a następnie masę wylewamy na ciemne ciasto. Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 180'C przez około 65-70 minut. Ciasto po upieczeniu sprawdzamy drewnianą długą wykałaczką, jeśli jest sucha ciasto jest upieczone. Ciasto po upieczeniu studzimy na kratce.   2 tabliczki czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Tak rozpuszczoną czekolada oblewamy nasze upieczone ciasto. Kiedy czekolada nam zastygnie wówczas dekorujemy ciasto serduszkami które robimy z masy cukrowej. Ja do masy dodałam czerwony  barwni w takiej ilości aby otrzymać dwa różne odcienie różu. I z tak zabarwionej masy powycinałam różnej wielkości, serduszka które ułożyłam na cieście.  Smacznego !!!






























Komentarze