Ogórki po żdowsku



Miałam pracowity poprzedni tydzień. Całymi dniami robiłam przetwory na zimę.  Na przetwory z ogórków to były już ostatnie dzwonki, ale w tym roku wszystko u mnie działa z opóźnieniem. Cały dom w remoncie, a do tego Julcia zaczęła szkołę w Polsce, więc jest dużo zawirowania. Na pierwszy strzał poszły ogórki po żydowsku przepis dostałam od siostry mojego męża Sabiny. Ogórki te to hit poprzedniego sezonu w naszej rodzinie. Gorąco polecam wypróbować ten przepis.



Ogórki po żydowsku.

Składniki na ogórki po żydowsku:

Na 7-8 słoików:
  • 4 kg ogórków

  • 1 pęczek zielonego kopru

  • 1 pęczek liści selera

  • 1 pęczek natki pietruszki

  • 2 marchewki

  • 1 duża cebula


Zalewa:
  • 1 szkl. cukru

  • 5 szkl. wody

  • 1 szkl. octu

  • 2 łyżki soli

  • kilka ziaren ziela angielskiego

  • kilka liści laurowych

  • kilka ziaren pieprzu

  • 2 łyżeczki gorczycy



Przygotowanie ogórków po żydowsku.

Ogórki obieramy. Kroimy wzdłuż na ćwiartki, ale nie do końca. Na dno słoików wkładamy, zielony koper, natkę pietruszki, liście selera tak po gałązce. Do słoików wkładamy ogórki. Na wierzch wkładamy po 2-3 plasterki marchewki i po 1 plastrze cebuli. Składniki zalewy dokładnie mieszamy, doprowadzamy do wrzenia i zalewamy słoiki z ogórkami. Słoiki zakręcamy i pasteryzujemy po około 10 minut. Po ugotowaniu słoiki odwracamy do góry dnem do ostygnięcia. Smacznego !!!

 736c2






















737c

Komentarze