Ogórki konserwowe



Miałam duży problem ze zrobieniem ogórków konserwowych, ponieważ moje wszystkie kartki z zapisanymi od mojej szwagierki  przepisami gdzieś mi utknęły i nie mogłam ich w tym momencie odszukać, ale jak to ja mówię jak nie będą mi potrzebne to się znają i tak się stało,  a że musiałam zrobić ogórki tak więc poszperawszy po internecie natknęłam się na ten oto przepis  na ogórki konserwowe dubielek11 i w tym roku postanowiłam je wypróbować. Dla mnie ogórki są idealne, nie za bardzo octowe takie w sam raz tyle mogę stwierdzić po tygodniu ich marynowania.



Ogórki konserwowe.

Składniki na ogórki konserwowe:

Do każdego słoika:
  •  ogórki

  • 2 słupki marchewki

  • 1 gałązka kopru

  • 1 ząbek czosnku

  • 1 słupek chrzanu

  • 1 liść laurowy

  • 3 ziela angielskie

  • 0,5 łyżeczki gorczycy


Zalewa:
  • 1/2 l octu 10%

  • 3 l wody

  • 4 łyżki soli

  • 8 łyżek cukru



Przygotowanie ogórków konserwowych.

Marchewkę i chrzan obieramy, kroimy w słupki, a następnie wkładamy do słoika razem z koprem, czosnkiem , liściem laurowym, zielem angielskim i gorczycą. Pozostałe miejsce w słoiku dopełniamy ogórkami. Gotujemy zalewę z octu, wody, soli i cukru. Wystudzoną zalewą zalewamy ogórki. Zakręcone słoiki pasteryzujemy 10 min. Po ugotowaniu słoiki odwracamy do góry dnem do wystygnięcia. Smacznego !!!















Komentarze