Chleb z ziarnami



Bardzo prosty i smaczny chleb z ziarnami, a przede wszystkim bardzo szybki. Moja Julcia oczywiście wyjmowała wszystkie pestki, ale resztę z przyjemnością zjadła. Ja najbardziej lubię taki świeżo upieczony, jeszcze ciepły posmarowany grubo masłem no i oczywiście musi być piętka.

 Chleb z ziarnami.

Składniki na chleb z ziarnami:
  • 1 kg mąki

  • 2 łyżki drożdży suchych granulowanych

  • 3 i 1/2 szklanki bardzo ciepłej wody

  • 2 szklanki płatków owsianych

  • 2 łyżki cukru

  • 1 łyżka soli

  • 1 szklanka maku

  • 1 szklanka pestek dyni

  • 1 szklanka pestek słonecznika



Przygotowanie chleba z ziarnami.

Mąkę mieszamy z drożdżami. Do wymieszanej mąki dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy ciasto(ja użyłam robota ale ciasto można również wyrobić ręcznie). Wyrobione ciasto(lekko klejące) odstawiamy na 5 minut aby trochę podrosło. Po 5 minutach  jeszcze raz dokładnie mieszamy ciasto i znowu odkładamy je na 5 minut. Po kolejnych 5 minutach ciasto dokładnie mieszamy i wykładamy na dużą blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Blaszkę z ciastem odstawiamy( przykryte ściereczką) do wyrośnięcia. Po mniej więcej godzinie lekko podrośnięte ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180'C i pieczemy chlebek przez około 60 minut. Po upieczeniu chlebek wyjmujemy z blaszki najlepiej na ruszt. Smacznego !!!
















Komentarze