Bezy



Przepis na bezy podpatrzyłam na stronie mojewypieki.com i przystosowałam go tylko do mojego piekarnika. Ale naprawdę polecam wam spróbować ten przepis na bezy, robiłam go już trzy razy i zawsze się udają. Dla mnie szok bo bezy zawsze mi nie wychodziły. A te są idealne chrupiące i rozpływające się w ustach.



Bezy

Składniki na bezy:
  • 4 białka

  • 2 szklanki cukru pudru

  • 1 łyżeczka soku z cytryny

  • szczypta soli



Przygotowanie  bez.

Białka ubijamy na sztywną pianę z dodatkiem soli. Kiedy białka będą już ubite, wówczas cały czas ubijając dodajemy po łyżce cukru pudru i sok z cytryny. Masę białkową przekładamy do szprycy z końcówką gwiazdy  wyciskamy małe rozetki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Mnie wyszły dwie blaszki, które piekłam jedna za drugą. Bezy pieczemy-suszymy w piekarniku nagrzanym do temp. 110 stopni przez około 50 minut. Kiedy beziki nam się upieką zaraz po ostygnięciu (czyli około po 10-15 minutach) bezy przekładamy do pudełeczka i szczelnie zamykamy. No chyba że zamierzacie zjeść wszystkie bezy naraz. Ale ja radzę je schować bo bezy szybko nabierają wilgoci i robią się ciągnące.  Smacznego !!!












Komentarze