Angielskie babeczki z mincemeat



Tradycyjne angielskie babeczki pieczone w okresie świąt Bożego Narodzenia z nadzieniem mincemeat czyli rodzynki z rumem i domieszką suszonych owoców. Ja masę mincemeat kupiłam już gotową w 400g słoiczku. Te babeczki to idealny deser dla miłośników suszonych owoców. W tamtym roku robiłam takie babeczki tylko z nadzieniem makowym bardziej bliższe naszej tradycji świątecznej, a przepis znajdziecie klikając tutaj.



Angielskie babeczki z mincemint.

Składniki na angielskie babeczki z mincemint:
  • 3 szklanki mąki krupczatki

  • 25 dag masła lub margaryny

  • 2 żółtka

  • 1 szklanka cukru pudru

  • 1 słoiczek  masy mincemeat 400g



Przygotowanie angielskich babeczek z mincemint.

Mąkę, cukier puder oraz masło wrzucamy do miski i lekko miksujemy , tak aby masło rozkruszyło nam się z mąką i cukrem. Do spulchnionej mąki dodajemy żółtka i ugniatamy ciasto (ja wyrabiałam mikserem, ale można też ciasto ugnieść ręcznie). Ciasto po wyrobieniu wrzucamy na około 2 godziny do lodówki. Schłodzone ciasto wałkujemy na grubość 0,5 cm. Z ciasta  wykrawamy koła o wielkości naszej foremki do pieczenia muffin. Tak aby ciasto przykryło nam dno i boki foremki. Na wyłożone foremką ciasto nakładamy masę rodzynkową-mincemeat. Z ciasta wykrawamy gwiazdy o szerokości naszych foremek. I kładziemy je na masę mincemeat, tak aby końce gwiazdy stykały się z bokami ciasta. Babeczki pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 180'C przez około 25-30 minut. Babeczki po upieczeniu powinny mieć ładny rumiany kolor. Ostudzone babeczki posypujemy cukrem pudrem. Smacznego !!!

Z pozostałego ciasta powykrawałam różnego rodzaju świąteczne kształty. I piekłam je w piekarniku nagrzanym do temp. 180'C przez około15-20 minut. A następnie obsypałam ciasteczka cukrem pudrem.  Smacznego !!!

























Komentarze