Tort Rafaello na krakersach




 Nie ma chyba blogu kulinarnego na którym by nie było przepisu na rafaello pod różnymi postaciami i tak więc przyszła też kolej i na mnie. A wszystko przez  mojego brata, który  zażyczył sobie na urodziny ciasto proste i szybkie w wykonaniu, a do tego żeby było pyszne, więc nie wiele myśląc postawiłam na rafaello.



Tort rafaello na krakersach.

Składniki na tort rafaello na krakersach:
  • 2 duże paczki krakersów

  • 2 kostki margaryny

  • 5 żółtek

  • 1 litr mleka

  • 2 budynie waniliowe

  • 2 łyżki mąki pszennej

  • 1 szklanka cukru

  • 1 cukier waniliowy

  • 1 paczka wiórek kokosowych (200g)

  • 5 dag wiórek kokosowych do posypania tortu

 Przygotowanie tortu rafaello na krakersach.

Do garnka wlewamy mleko i dodajemy: żółtka, mąkę, cukier, cukier waniliowy i budynie waniliowe. Wszystko dokładnie mieszamy i nie przerywając mieszania gotujemy budyń. Budyń po ugotowaniu odstawiamy do ostygnięcia. Margarynę miksujemy na puch. Do utartej margaryny dodajemy po trochę budyń. Na końcu do masy dodajemy kokos i wszystko dokładnie mieszamy. Krakersy układamy na wyłożonej aluminium średniej blaszce lub jak u mnie na średniej  desce do krojenia owiniętej folią aluminiową ( 3 krakersy na 6 krakersów jak na zdjęciu). Na krakersy nakładamy 1/5 masy i smarujemy nią krakersy. Na masę nakładamy krakersy. Na krakersy ponownie nakładamy 1/5 masy, na masę krakersy i całą czynność powtarzamy jeszcze dwa razy. Boki i wierzch tortu smarujemy pozostałą masą. Cały tort dość obficie obsypujemy kokosem. Ciasto dekorujemy według uznania, ja udekorowałam je masą bez kokosu z dodatkiem różnych barwników. Smacznego !!!

















Komentarze