Chrupiące mielone inaczej




Pomysł na przepis na chrupiące kotleciki pochodzi z gazety "Przepisy czytelników", przysłany przez panią Katarzynę Naworol, ja troszeczkę go zmodyfikowałam pod siebie. Kotleciki są  bardzo chrupiące i super smakują  podane z czerwonym barszczem, mój mąż z początku myślał że są to mini krokiety,  bo tak właśnie wyglądają , więc jeśli nie macie czasu na przygotowanie tradycyjnych krokietów, to ja polecam wam zrobić chrupiące kotleciki, robi się je o wiele szybciej, a smakują bardzo podobnie.



 Chrupiące mielone inaczej.

Składniki na chrupiące mielone inaczej:
  • 50 dag mięsa mielonego

  • 4 sztuki wafli tortowych kwadratowych

  • 7 jajka

  • 1 ząbek czosnku

  • bułka tarta do panierowania

  • olej do smażenia

  • sól i pieprz

 Przygotowanie chrupiących mielonych inaczej.

Do mięsa mielonego dodajemy jedno jajko, rozgnieciony czosnek, sól i pieprz. Wszystko dokładnie mieszamy. Mięsną masę wykładamy na dwa wafle ułożone jeden na drugim. Dokładnie rozsmarowujemy mięso na waflach. A następnie przykrywamy je dwoma pozostałymi waflami. Wafle z mięsem kroimy ostrym nożem w kwadraty. Pozostałe jajka roztrzepujemy doprawiając je solą i pieprzem. Każdą waflowo-mięsną kostkę dokładnie z każdej strony maczamy w jajkach. A następnie obtaczamy w bułce tartej. Obtoczone kawałki smażymy na głębokim, dobrze rozgrzanym oleju  rumieniąc z każdej strony  na złoto-brązowy kolor ( Ja kotleciki smażyłam we frytkownicy w 180'C).  Usmażone kotleciki najlepiej smakują zaraz po przygotowaniu, są wtedy bardzo chrupiące. Smacznego !!!

















Komentarze