Jogurtowiec




Miał być śmietanowiec, ale moja mała córcia wymieniła mi w sklepie śmietanę na jogurt grecki, a ja tego nie zauważyłam, więc będzie jogurtowiec wersja light do śmietanowca i z czystym sumieniem stwierdzam że ciasto wyszło jeszcze lepsze niż jak bym użyła śmietany.



Jogurtowiec.

Składniki na jogurtowca:
  • 2 op galaretek o różnych smakach (u mnie egzotyczna i truskawkowa)

  • 2 łyżki żelatyny

  • 1 szklanka mleka

  • 2 szklanki jogurtu greckiego

  • 3/4 szklanki jasnego brązowego cukru

 Przygotowanie jogurtowca.

Galaretki przyrządzamy według opisu na opakowaniu. Gdy galaretki stężeją kroimy je na drobne kawałki. Żelatynę moczymy chwilę w niewielkiej ilości wody. A następnie rozpuszczamy ją w gorącym mleku i całość odstawiamy do ostygnięcia. Do zimnego jogurtu dodajemy cukier i dobrze wszystko razem miksujemy. Następnie dodajemy zimne mleko z żelatyną i dokładnie mieszamy. Na końcu dodajemy posiekaną galaretkę i wszystko jeszcze razem mieszamy. Gotową masę wylewamy na średnią blaszkę wyłożoną folią aluminiową i wkładamy deser do lodówki najlepiej na noc aby dokładnie stężał.  Smacznego !!!











Komentarze