Trochę egzotyki czyli Orzeźwiajacy napój kokosowy z mietą oraz orzechkokosowy z Tesco




 Ja korzystając z ofert kupiłam orzecha kokosowego  i wykorzystując przepisy ze strony internetowej Tesco wykorzystałam moje kokosy na "Napój kokosowy z miętą" oraz "Hawajskie szaszłyki".

Przepisy pochodzą ze strony internetowej Tesco:



 Orzeźwiający napój kokosowy z miętą



 Dla mnie napój idealny na upalne dni, bardzo orzeźwiający, delikatny i puszysty z lekkim posmakiem mięty.


Składniki:
  • 2 orzechy kokosowe z Tesco

  • 1 duży jogurt naturalny

  • kilka listków mięty

  • 1/2 szklanki gazowanej wody

  • szczypta soli

 W kokosie należy zrobić dwa otwory, u mnie wywiercił je mój mąż za pomocą wkrętarki, ale możecie też otwory zrobić za pomocą korkociągu lub śrubokręta. Z kokosów wylewamy mleczko, a resztę odkładamy, orzechy wykorzystamy  w drugim daniu. Liście mięty dokładnie płuczemy, drobno siekamy i wrzucamy do wysokiego miksera do robienia koktajli razem z jogurtem naturalnym, mleczkiem kokosowym, wodą gazowana oraz szczyptą soli. Wszystko dokładnie miksujemy około 2-3 minut. Napój przelewamy do wysokich kieliszków i przyozdabiamy miętą. Smacznego !!!













Hawajskie szaszłyki



Przepyszne egzotyczne szaszłyki, pierwszy raz miałam okazje spróbować połączenia mięsa i kokosu pieczonego na grillu i muszę wam powiedzieć że szaszłyki wyszły rewelacyjnie. Nawet mój mąż zajadał się z przyjemnością, a to chyba najlepsza rekomendacja.



Składniki
  • 2 orzechy kokosowe z Tesco
  • 2 duże piersi z kurczaka
  • 1 puszka ananasów
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • 1 łyżeczka imbiru w proszku
  • sól i pieprz


Orzechy kokosowe opróżnione z mleczka wstawiamy do piekarnika na 10 minut na 220'C, w tym czasie orzechy powinny lekko pęknąć, a po wyciągnięciu je z piekarnika lekko uderzamy w nie młotkiem. Orzechy wyciągamy ze skorupki, a następnie obieramy. Ołupione kokosy dokładnie płuczemy i kroimy w kostkę. Odsączone ananasy również kroimy w kostkę. Piersi z kurczaka kroimy w kostkę i dodajemy do nich przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy. Na patyczki szaszłykowe nakłuwamy kolejno kokos, ananas, kurczak i tak na przemian. Gotowe szaszłyki układamy na grillu, u mnie wyszło 8 szaszłyków. Ja szaszłyki piekłam  około 15 minut i co jakiś czas obracałam je aby się równo podpiekały. Szaszłyki zjadamy  z sałatką ze świeżych warzyw, a wszystko popijamy orzeźwiającym napojem kokosowym z miętą. Smacznego !!!











Komentarze