Sernik Krakowski





 Święta coraz bliżej więc postanowiłam wypróbować przepis na sernik krakowski. W orginalnym przepisie sernik jest z rodzynkami, ale ja nie lubię rodzynek w serze nie wiem dlaczego, bo w innych ciastach mi one nie przeszkadzają. Tak więc mój sernik krakowski jest bez rodzynek. Ciasto jest extra, masa serowa jest zbita, a jednocześnie bardzo delikatna, a ciasto kruche i samo rozpływa się w ustach. Sernik na pewno upiekę drugi raz na święta, zresztą  na życzenie mojego męża, bo nie uwierzycie ale mój mąż zjadł prawie cały sernik w jeden dzień. Straszny żarłok  z niego !!!



Składniki na ciasto:
  • 2 szklanki mąki pszennej

  • 10 łyżek cukru

  • 8 kopiastych łyżek margaryny

  • 2 jajka

  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia

 Składniki na masę serową:
  • 50 dag sera trzykrotnie mielonego

  • 1 szklanka cukru

  • 4 jajka

  • 12 łyżek mąki ziemniaczanej

  • 2 paczki cukru waniliowego

  • 2 łyżki kwaśnej śmietany

 Do miski wsypujemy mąkę i dodajmy cukier, jajka, margarynę oraz proszek do pieczenia. Z podanych składników wyrabiamy ciasto. Wyrobione ciasto dzielimy na dwie nierówne połówki. Większą polówkę ciasta wałkujemy na cienki placek. I wykładamy nim wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę (spód i boki blaszki). Do mielonego sera dodajemy żółtka, cukier, cukier waniliowy i śmietanę. Wszystko dokładnie mieszamy a następnie dodajemy mąkę ziemniaczaną. Masę serową dokładnie łączymy z mąką. Na końcu dodajemy ubite na sztywna pianę białka. Białka delikatnie mieszamy z resztą masy. Masę serowa wykładamy na blaszkę wyłożoną ciastem. Na warstwie sera układamy kratkę z paseczków z reszty rozwałkowanego ciasta (druga połówka ciasta). Sernik pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 170'C przez około 60 minut. Sernik po upieczeniu powinien nabrać złoto-brązowego koloru. Smacznego !!!














Komentarze