Dukanowski sernik na kruchym spodzie (dieta Dukana, faza I)





 Jak mi brakowało kruchego ciasta na tej diecie, ale teraz już nie będzie. Otóż moi drodzy upiekłam sernik na kruchym spodzie według diety Dukana. Wiadomo i tak czuć trochę tę mazeinę ale nawet dla mnie jest bardzo słabo wyczuwalna i przynajmniej w te święta nie skusi mnie już sernik z brzoskwiniami który upiekę dla mojego męża, bo będę mieć swój prawdziwy jak dla tej diety serownik.



Składniki na ciasto:
  • 1 szklanka mazeiny

  • 4 łyżki serka homogenizowanego

  • 3/4 szklanki słodzika

  • 1 żółtko

 Masa serowa:
  • 50 dag sera potrójnie mielonego u mnie 0,5% tłuszczu

  • 2 jajka

  • 1  szklanka słodzika

  • budyń waniliowy  bez cukru

 Do miski wrzucamy mazeiny, serek homogenizowany, słodzik i żółtko. Całość dokładnie wyrabiamy. Gotowe ciasto zawijamy w folię i wkładamy na 2 godziny do zamrażalnika.Kiedy ciasto będzie odpowiednio zmrożone wówczas trzemy je na tarce o grubych oczkach na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia ( u mnie blaszka 20-20 cm). Starte ciasto równomiernie rozkładamy na całej blaszce lekko ugniatając. Jajka miksujemy ze słodzikiem na puch. Do masy jajecznej dodajemy ser i budyń, a następnie delikatnie ale dokładnie wszystko razem mieszamy. Masę serową wylewamy na starte ciasto. Wyrównujemy ser na cieście. Sernik pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp.170'C przez około 60 minut. Sernik po upieczeniu będzie miał ładny złoto brązowy kolor. Smacznego !!!












Komentarze