Chrust





 Chrusty piekłam wczoraj wieczorem na życzenie mojego męża, więc nie mogłam dodać wczoraj przepisu, za to czynie to dziś. Pierwszy raz piekłam chrusty z tego przepisu i muszę przyznać że wyszły bardzo dobre, może nie tak kruche jak się spodziewałam ale za to miały coś w sobie że ręka sama sięgała po nie.



Składniki:
  • 2 szklanki mąki

  • 1/2 szklanki cukru

  • 3 żółtka

  • 1/2 szklanki wina półsłodkiego ( u mnie różowe)

  • 1 paczka cukru waniliowego

  • 1 litr oleju do smażenia

  • cukier puder do posypania chrustu

 Żółtka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym do białości. Do utartych żółtek dodajemy wino i wszystko mieszamy na jednolitą masę. Do masy dodajemy przesiana mąkę i wyrabiamy gęste ciasto jak na makaron. Wyrobione ciasto cieniutko rozwałkowujemy lekko podsypując mąka.  Rozwałkowane ciasto kroimy na prostokątne paseczki, w każdym prostokąciku na środku robimy niewielki otwór jak na zdjęciu. Przez ten właśnie otwór przeciągamy jeden koniec ciasta tworząc chrust, jak na zdjęciu.Gotowe chrusty układamy na czystej ściereczce. Chrust smażymy na głębokim tłuszczu rozgrzanym na średnim ogniu z każdej strony rumieniąc na złoto-brązowy kolor. Usmażone chrusty wykładamy na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym aby lekko odciekły z tłuszczu. Na końcu chrusty obsypujemy obficie cukrem pudrem. Smacznego !!!













Komentarze