Wątróbka duszona z jabłkiem (dieta Dukana faza III)






Przepis zaczerpnęłam z tej strony, oczywiście modyfikując go na potrzeby diety dukana. Powiem wam szczerze na tej III fazie staram się gotować obiady tak aby mój mąż mógł jeść ze mną, a że on je prawie wszystko co mu podam więc nie miałam dużego problemu z przeforsowanie decyzji o jego zdrowszym odżywianiu, oczywiście mówię tu tylko na razie o obiadach. A po spróbowaniu  wątróbki był nią po prostu zachwycony, tak jak  zresztą ja.



Składniki:
  • 50 dag wątróbek drobiowych

  • 4 średnie jabłka

  • 1 łyżeczka majeranku

  • sól morska i pieprz

 Jabłka obieramy, oczyszczamy z gniazd nasiennych i kroimy w ósemki, a następnie podpiekamy na teflonowej patelni bez użycia tłuszczu. Wątróbkę kroimy na mniejsze kawałki i dodajemy do niej majeranek, trochę pieprzu i soli. Wymieszaną z przyprawami wątróbkę przekładamy do garnka i dodajemy do niej podpieczone jabłka. Wszystko lekko podlewamy wodą, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy na średnim ogniu przez około 5 minut. Wątróbkę z jabłkiem  podajemy na gorąco, doprawiając solą i pieprzem w razie potrzeby. Ja podawałam ja z ugotowaną na sypko kaszą gryczaną i sałatką z sałaty. Smacznego !!!








Komentarze