Kruche ciasteczka z marmoladą






Przepyszne kruche ciasteczka co prawda powinny poleżakować ze trzy dni aby nabrały miękkość, ale musiałabym je chyb zamknąć pod kluczem, tak więc były lekko twardawe. Przy robieniu ciasteczek pomagała mi moja córcia, która uwielbia robić wszystko ze mną w kuchni, a ugniatanie ciasta to chyba jej ulubione zajęcie.



Składniki:
  • 3 pełne szklanki mąki

  • 1 szklanka cukru

  • 20 dag masła

  • 3 ugotowane żółtka

  • 2 jajka

  • sok z 1 cytryny

  • 25 dag marmolady z róży

  • cukier puder do posypania ciasteczek

 Mąkę, cukier, masło, gotowane żółtka, jajka oraz sok z cytryny wrzucamy do miski. Z podanych składników wyrabiamy ciasto, ja wyrabiałam ciasto z moją córcią, która uwielbia takie kuchenne zabawy. Wyrobione ciasto wstawiamy na około 1 godzinę do lodówki. Schłodzone ciasto rozwałkowujemy na placek o grubości 2-3 mm, mi przy wałkowaniu pomagała moja mała kruszynka. Na rozwałkowanym cieście wykrawamy okrągłe ciasteczka takiej samej wielkości, u mnie robiła to Julcia. Ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasteczka pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 180'C przez około 20-30 minut. Ciasteczka powinny się ładnie zrumienić. Ciasteczka po upieczeniu odkładamy do ostygnięcia. Połowę ostudzonych ciastek smarujemy marmoladą. Każde posmarowane ciastko przykrywamy suchym ciasteczkiem. Na wszystkie przełożone marmoladą ciasteczka nakładamy na środek marmoladową kropeczkę. Na końcu ciastka obsypujemy obficie cukrem pudrem. Smacznego !!!


















Komentarze