Tagliatelle z pieczarkami i porem











Przepis na tę potrawę przesłała mi  na mojego maila pani Jadwiga J. Danie ujęło mnie swoja prostotą wykonania i ciekawym smakiem, gdyż uwielbiam pieczarki połączone z porem, a do tego jeszcze makaron mówię wam pycha. Dziękuję raz jeszcze pani Jadzi za podsunięcie mi ciekawego pomysłu na zakończenie akcji "Makaron rządzi zdrowo". Trochę się spóźniłam z publikacją przepisu, a chciałam go wstawić na bloga w Międzynarodowy Dzień Makaronu, ale miałam taki zwariowany tydzień po powrocie z urlopu, że mi jakoś czasu brakło, ale chociaż łączyłam się z wszystkimi pożeraczami makaronu gotując właśnie tę potrawę w MDM.



Składniki:
  • 20 dag makaronu tagliatelle (u mnie żółto-zielony)

  • 25 dag pieczarek

  • 1 średni por

  • 2 łyżki oliwy z oliwek

  • sól i pieprz

 Makaron gotujemy w lekko osolonej wodzie al dente, to znaczy aby nie był za twardy ani zbyt miękki.  W między czasie na rozgrzanej oliwie smażymy pokrojone w plasterki pieczarki razem z porem posiekanym w pół paseczki. Wszystko podlewamy 2 łyżkami wody i dusimy na wolnym ogniu przez około 10 minut. Pod koniec duszenie doprawiamy warzywa solą i pieprzem. Makaron po ugotowaniu odcedzamy i jeszcze gorący nakładami porcjami na talerze. Na makaron nakładamy podduszone pieczarki z porem. Smacznego !!!







Komentarze