Pyszny chlebek (dieta Dukana, faza I)







 Przepis na chlebek dostałam od Wrobely, która chciała się z nami podzielić jego "smakiem". A smak to mnie zaskoczył, podejrzewam że jest to zasługa przypraw, bo smakuje bardzo włosko i jest lekko wilgotny, a ja uwielbiam wszystko co włoskie i z wielką przyjemnością pałaszuję kanapki przygotowane właśnie przy użyciu tego chlebka.



Składniki:
  • 6 łyżek otrębów owsianych

  • 3 łyżki otrębów pszennych

  • 4 jajka

  • 150 g serka homogenizowanego nisko tłuszczowego

  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

  • mielona papryka

  • pieprz

  • sól

  • oregano

  • mielony czosnek

 Do miski sypiemy otręby, dodajemy jajka, serek homogenizowany, proszek do pieczenia oraz przyprawy, w ilości takiej jakiej lubicie daną przyprawę. Ja sypałam przeważnie po 1 łyżeczce tylko papryki dałam 2 łyżeczki, sugerując się Wrobelą która poradziła mi sypnąć jej trochę więcej no i oczywiście soli i pieprzu to tak po 1/2 łyżeczki. Wszystkie wyżej wymienione składniki dokładnie mieszamy najlepiej przy użyciu miksera. Ciasto przelewamy do podłużnej foremki wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie foremka silikonowa więc nie musiałam niczego używać). Chlebek pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 170'C przez około 45- 60 minut. po upieczeniu chlebek powinien nabrać ładnego złoto-brązowego koloru. Chlebek po upieczeniu dzielimy na trzy części pamiętając o tym że dziennie możemy zjeść tylko 2 łyżki otrębów owsianych i 1 łyżkę otrębów pszennych. Smacznego !!!






Komentarze