Piernik (Dieta dukana, faza II)






 Przepis na ciasto pochodzi z książki Dr. Dukana "Metoda doktora Dukana". Piernik jest wyśmienity delikatny, a zarazem wilgotny. Ciasto trzeba podzielić na cztery części ze względy na dużą ilość otrębów. Ja użyłam piernik jako chleb nałożyłam na niego warzywa i chudą wędlinkę. Kanapki były pyszne choć o lekkim smaku cynamonu i powiem wam szczerze że czułam się jakbym jadła pumpernikiel.



Składniki:
  • 8 łyżek otrębów owsianych

  • 4 łyżki otrębów pszennych

  • 2 łyżki odtłuszczonego mleka

  • 1 torebka proszku do pieczenia

  • 6 łyżek odtłuszczonego białego serka

  • 3 jajka

  • 3 białka

  • 2 łyżki przyprawy do pierników

  • 2 łyżki słodziku do pieczenia


W misce wymieszać  otręby, mleko w proszku i proszek do pieczenia, biały serek, jajka plus dodatkowe białka, słodzik oraz przyprawę do pierników. Wszystko wymieszać aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Ciasto przelać do podłużnej foremki wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie silikonowa więc nie trzeba papieru do pieczenia). Foremkę wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180'C i pieczemy przez około 45-50 minut. Upieczone ciasto sprawdzamy najlepiej wykałaczka jeżeli po zanurzeniu w cieście jest sucha wówczas piernik jest upieczony. Smacznego !!!






Komentarze