Churrosy

 



Obłędne, boskie, najlepsze. Mega chrupiące, najsmaczniejsze jakie do tej pory jadłam. 

 

Churrosy

Składniki na Churrosy:

  • 1 i 1/2 szklanki wody
  • 300 g mąki pszennej tortowej typ450
  • 2 jajka
  • 60g masła
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 litra oleju

 

Przygotowanie Churrosów.

Do garnka wlewamy wodę, dodajemy masło i sól. Gotujemy do rozpuszczenia masła. Następnie dodajemy mąkę i energicznie mieszamy na małym ogniu, aż masa zrobi się jednolita. Ciasto odstawiamy z pieca,  do jeszcze ciepłego dodajemy jajko i miksujemy, następnie kolejne jajko i miksujemy, aż ciasto nabierze jednolitej konsystencji. Po wyrobieniu powinno być plastyczne, lekko klejące. Tak przygotowane ciast przekładamy do rękawa cukierniczego z końcówką dużej gwiazdy (może być strzykawka cukiernicza z odpowiednią końcówką). W litrowym garnku rozgrzewamy olej na średnim ogniu (u mnie indukcja na 6, temp. pieczenia około 170'C).  Przy pomocy rękawa wyciskamy ciasto albo na papier dopieczenia  i przekładamy na rozgrzany olej, albo wyciskamy  bezpośrednio na rozgrzany tłuszcz odcinając ciasto przy końcówce nożem lub nożyczkami.  Churrosy pieczemy po kilka minut z jednej i z drugiej strony tak długo, aż nabiorą brązowo-złotego koloru (ja piekłam około 3 minuty z jednej i z drugiej strony). Po upieczeniu odkładamy na talerz wyłożony ręcznikiem kuchennym, aby odciekły z nadmiaru tłuszczu. Jeszcze ciepłe można posypać cukrem pudrem lub cukrem pudrem z cynamonem, ale ja wolę bez. U mnie zawsze wygrywa sos czekoladowy. 

Smacznego ?




 








 



Komentarze