Fasola szparagowa na zimę



Uwielbiam fasolę szparagową ze słoika, jest niezastąpiona jako dodatek do różnego rodzaju sałatek, zup czy gulaszy. Polecam zrobić każdemu.


Fasola szparagowa na zimę

Składniki na Fasolę szparagową na zimę:
  • Fasola szparagowa różnego rodzaju u mnie zielona około 1,5 kg

Zalewa:
  • 1 litr wody
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli

Przygotowanie Fasoli szparagowej na zimę.

Fasole płuczemy i odcinamy końcówki z jednej i z drugiej strony, a następnie kroimy fasolę na mniejsze kawałki.  Tak przygotowaną fasolę wrzucamy na wrzącą osoloną wodę (ja daje około 1 łyżeczkę kopistą soli i cukru na garnek 5 litrowy). Fasolę tylko lekko podgotowujemy jakieś 5-8 minut. a następnie odcedzamy i przelewamy zimną wodą.  Tak przygotowaną fasolkę wkładamy do wyparzonych słoików ( można lekko wstrząsnąć słoikiem, żeby się fasola dobrze układała). Składniki zalewy gotujemy( ja gotuję wodę w czajniku, odmierzam liter i dosypuje po łyżeczce soli i cukru). Zalewę można zrobić wielokrotnie zależy ile macie fasolki. Słoiki z fasolką zakręcamy i pasteryzujemy ją około 40 minut od zagotowania wody. Pasteryzowane słoiki odstawiamy do góry dnem do wystygnięcia. Smacznego !!!







Komentarze

  1. Świetny dodatek do obiadu w zimie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boże, Brysssko, moja fasolka woła o pomstę do nieba - są 2 (słownie: dwa) wyrostki o wysokości 5 cm. Resztę wykosił mróz, ukamienował grad, doprowadził do zgnicia deszcz,a niedobitki zeżarły ślimaki. Buuu, chlip chlip...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to samo było ale ja dosadzałam i jakoś rośnie, jeszcze mam zamiar dosadzić i liczyć na ciepłą jesień ;-D

      Usuń
  3. ja też bardzo lubię a takiej to jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  4. I będę musiała zrobić, bo też bardzo lubię ;-)poczekam jeszcze chwilkę, żeby staniała i kupię na giełdzie większą ilość. Dzięki za pomysła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, będę musiał sam to wypróbować!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz