Chleb z dodatkiem majonezu



Jeden z moich ulubieńców, chrupiąca, delikatna, krucha skórka, a środek miękki i puszysty.

Chleb z dodatkiem majonezu

Składniki na chleb z dodatkiem majonezu:
  • 400g mąki pszennej
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 2 kopiaste łyżki majonezu
  • 1 opakowanie drożdży instant granulowanych (7g)
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki oleju
  • mak na posypkę (niekoniecznie)

Przygotowanie Chleba z dodatkiem majonezu,

Do miski dodajemy mąkę, sól, drożdże i cukier. Mieszamy i następnie dodajemy wodę, majonez i olej. Dokładnie mieszamy do połączenia składników i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 1 godzinę, aby podrosło. Wyrośnięte ciasto przekładamy do średniej keksówki nasmarowanej olejem. Ciasto z wierzchu skrapiamy wodą i obsypujemy makiem, a następnie odstawiamy w ciepłe miejsce na 15 minut. Foremkę z chlebem wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180'C  i pieczemy przez 45 minut. Po upieczeniu studzimy go na kratce. Smacznego !!!







Komentarze

  1. Domowy chlebek jest najlepszy. Z dodatkiem majonezu na pewno ma ciekawy smak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chlebek pierwsza klasa,robiłam kiedyś bułki z dodatkiem majonezu,były pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł :) Z dodatkiem majonezu jeszcze się nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy ten dodatek majonezu. Chleb wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki chleb to musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie - chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie muszę upiec ten chleb, bo wygląda super. Z majonezem jeszcze nie próbowałam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Brysssko, ten chlebek to rewelacja! Zobaczyłam go u Maminka, ale sobie przypomniałam, że i ty go piekłaś :-) dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. Upiekłam ten chleb już wiele razy, zdążyłam w tym czasie trochę zmienić przepis ale najważniejsze jest to, że chleb jest rewelacyjnie pyszny i niezawodny. Dziękuję za przepis i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz