Klasyczne czeskie knedliki z ziemniaków



Klasyczne czeskie knedliki są bardzo podobne do naszych leniwych klusek, różnią się jedynie dodatkiem kaszy manny. W smaku przepyszne, bardzo delikatne, idealne z masłem i cukrem, jaki również  jako dodatek do gulaszu.

Klasyczne czeskie knedliki z ziemniaków

Składniki na Klasyczne czeskie knedliki z ziemniaków:
  • 80 dag ziemniaków ugotowanych w mundurkach
  • 20 dag mąki (u mnie orkiszowa)
  • 1 jajko
  • 2 łyżki kaszy manny
  • 1 łyżeczka soli
  • topione masło do polania
  • cukier do obsypania


Przygotowanie Klasycznych czeskich knedlików z ziemniaków.

Ziemniaki obieramy i ścieramy na tarce o małych oczkach. Do ziemniaków dodajemy mąkę, jajko, kaszę mannę i sól. Zagniatamy ciasto. Ciasto powinno się lekko lepić. Tak przygotowane ciasto kroimy na mniejsze kawałki i podsypując maka formujemy cienki wałek, który kroimy w około 3 cm prostokąciki.  Tak przygotowane knedliki wrzucamy na wrzącą, osoloną wodę i gotujemy 3-4 minutki od wypłynięcia. Tak aby nam się nie rozgotowały. Po ugotowaniu, odcedzamy i przelewamy zimną wodą. Podajemy na gorąco polane masłem i obsypane cukrem. Smacznego !!!






Komentarze

  1. Ale fajny przepis! jadłam w Pradze w takiej knajpie z gatunku: mordownia (bo było najtaniej, a okazało się, że to strzał w dziesiątkę) knedliki, co się nazywały "chlupane". To chyba było to - przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja jak byłam w Czechach to akurat jadłam panierowany ser z frytkami teraz bym się skusiła na knedle z sosem 😁

      Usuń

Prześlij komentarz