Wiosenna sałatka z szynką i serem żółtym




Za kilka dni kalendarzowa wiosna, a u mnie za oknami pełno śniegu i -10'C, ale ja do wiosny jestem przygotowana i dziś zrobiłam lekką wiosenną sałatkę z serem żółtym i szynką z pysznym sosem balsamicznym.



Wiosenna sałatka z szynka i serem żółtym



Składniki na wiosenną sałatkę z szynką i serem żółtym:
  • 20 dag sera żółtego w plasterkach (u mnie carski)

  • 15 dag szynki konserwowej wieprzowej w plasterkach

  • 1 pęczek rzodkiewki

  • 1 pęczek szczypiorku

  • 2 małe pomidory

  • 1 mała cebula

  • pieprz i sól do smaku

Sos:
  • 5-6 łyżek oleju

  • 1-2 łyżki octu balsamicznego

  • 1 mała łyżeczka miodu

  • 1 mała łyżeczka musztardy stołowej



Przygotowanie wiosennej sałatki z szynką i serem żółtym.

Ser i szynkę kroimy w paseczki. Rzodkiewkę kroimy w plasterki. Cebulę obieramy i kroimy w piórka. Pomidory kroimy w kostkę i odciskamy z nadmiaru soku. Szczypiorek siekamy. Olej wlewamy do małego słoiczka, dodajemy ocet balsamiczny, miód i musztardę (u mnie w miseczce tylko do zdjęcia). Zakręcamy słoik i mocno nim potrząsamy do momentu otrzymania gęstego sosu. Szynkę, ser, pomidory, cebulę i rzodkiewkę wrzucamy do miski. Dodajemy sos, doprawiamy solą i pieprzem i dokładnie mieszamy. Sałatkę nakładamy porcjami na talerz i posypujemy szczypiorkiem. Można również szczypiorek wymieszać z sałatką. Smacznego !!!











Komentarze

  1. zdjecia pokazuja inne skladniki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za informację, już poprawiłam, musiały mi się źle zgrać z tamtego bloga ;-d

      Usuń
  2. To raczej nie te zdjęcia do opisu sałatki, gdzie rzodkiewki i szczypiorek?!.Ja widzę żurawinę i seler naciowy??? !!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz