Szarlotka z połówkami jabłek



Uwielbiane przeze mnie ostatnimi czasy ciasto z jabłkami. Jak dla mnie najlepsza wersja szarlotki. Wystarczy tylko ugnieść ciasto, przełożyć je połówkami jabłek, upiec i oblać lukrem, a później można się do woli zajadać przepysznym ciastem. U mnie połowa znika jeszcze ciepła.



Szarlotka z połówkami jabłek

Składniki na ciasto:
  • 3 szklanki mąki

  • 3 łyżki cukru pudru

  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • 2 duże łyżki śmietany

  • 1 jajko

  • 1 kostka margaryny lub masła (250g)

Lukier:
  • 1 szklanka cukru pudru

  • 1 łyżka śmietany 18%

Ponadto:
  • 8 jabłek (ja mam bardzo dużą blaszkę)

  • cynamon do obsypania jabłek



Przygotowanie szarlotki z połówkami jabłek.

Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy cukier puder, jajko, margarynę, proszek do pieczenia i śmietanę. Wyrabiamy ciasto. Ciasto po wyrobieniu dzielimy na dwie połówki. Pierwsza połówkę wałkujemy i wykładamy nią blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Jabłka obieramy, kroimy na pół i oczyszczamy z gniazd nasiennych. Połówki jabłek układamy na cieście i obsypujemy je cynamonem. Wałkujemy drugą połówkę ciasta i wykładamy ją na jabłka. Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 180'C przez około 35-40 minut. Ciasto po upieczeniu powinno mieć ładny złoto-brązowy kolor. Lukier nakładamy na ciasto zaraz po wyjęciu z piekarnika bo najlepiej rozprowadza się po jeszcze gorącym cieście.  Śmietanę mieszamy z cukrem pudrem na gładka masę, tak przygotowanym lukrem smarujemy gorące ciasto. Smacznego !!!


















Komentarze

Prześlij komentarz