Jak przechowywać czosnek na zimę?



Od trzech lat nie kupiłam czosnku, sama go zaczęłam sadzić. Najpierw na próbę kilka ziarenek, a od dwóch sezonów już sadzę jesienią tyle czosnku, żeby mi starczyło do następnego roku. Czosnek wykopuję w lipcu i używam go dosłownie do wszystkiego, a zwłaszcza do przetworów na zimę. Tak koło listopada z czosnku który mi został robię selekcję. Czyli oddzielam ząbki czosnku i część sadzę na zimę, by mieć na następny rok, resztę czosnku przerabiam do przechowania.



Jak przechowywać czosnek na zimę?

Składniki na czosnek na zimę:
  • Kilkanaście główek czosnku

  • olej rzepakowy (ja na dwa litrowe słoik z czosnkiem wykorzystałam 1 l oleju)



Przygotowanie czosnku na zimę.

Ząbki czosnku obieramy. Obrany czosnek przesypuje do litrowego słoika i zalewam olejem rzepakowym. Słoik zakręcam i chowam do lodówki. Czosnek jest od razu gotowy do użycia. Jak potrzebuję dodać czosnku do zupy to po prostu płukam go w ciepłej wodzie i gotowe. Tak przygotowany czosnek wykorzystuję zima do sałatek i wszelakich sosów. A olej o cudnym aromacie czosnku wykorzystuje do smażenia mięsa.











Komentarze