Orzechowe ciasto z cukinią



Przepyszne, bardzo szybkie i banalnie proste orzechowe ciasto z cukinią. Bardzo aromatyczne, wilgotne i  chrupiące,( bo sama  miele orzechy). Ciasto zachwyca prostotą, a jednocześnie wygląda bardzo wytwornie. Przepis zaczerpnęłam ze strony mojewypieki.com,troszkę go przerobiłam pod siebie.



Orzechowe ciasto z cukinią

Składniki na orzechowe ciasto z cukinią:

Ciasto:
  • 25 dag mąki tortowej

  • 20 dag zmielonych orzechów włoskich

  • 1 łyżeczka cynamonu

  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

  • szczypta soli

  • 3 jajka

  • 150 ml oleju

  • 18 dag cukru

  • 25 dag startej ze skórką na dużych oczkach cukinii

 Wierzch:
  • 1 czekolada mleczna (u mnie z nadzieniem z toffi)

  • 2-3 łyżki mleka

  • garść posiekanych orzechów włoskich



Przygotowanie orzechowego ciasta z cukinią.

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, cynamonem, sodą, solą oraz orzechami. W drugim naczyniu roztrzepujemy jajka z cukrem i olejem. Do suchych składników dodajemy masę jajeczną. Mieszamy i dodajemy cukinię. Wszystko ze sobą łączymy. Ciasto wylewamy na średnią blaszkę (u mnie kwadratowa) wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 170'C przez około 35-40 minut. Ciasto sprawdzamy patyczkiem, jeżeli jest suchy to wówczas ciasto jest upieczone. Po upieczeniu ciasto studzimy na kratce.  Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej razem z mlekiem. Roztopioną czekoladą oblewamy ciasto, a na wierzch sypiemy posiekane orzechy. Ja czasem obsypuję ciasto samym cukrem pudrem bez polewy i też jest pyszne.
 Smacznego !!!































Komentarze