Ogórki małosolne na zimę - Kiszone



Najpopularniejsze i najprostsze w zrobieniu, to chyba ogórki kiszone na zimę. Ja robię małosolne, są wtedy idealne, nie za kwaśne i nie za słone , takie w sam raz. W tym roku moje ogóreczki rosną bardzo wolno, dopiero się u mnie zaczynają, jak większość moich warzyw, ale to tak jest jak się późno sadzi.



Ogórki małosolne na zimę - Kiszone

Składniki na ogórki małosolne na zimę - Kiszone:
  • Ogórki gruntowe (im mniejsze tym lepsze)

  • koper (dwie mniejsze lub jedna duża gałązka do słoika czasem może być więcej ja lubię dużo kopru)

  • ząbki czosnku (ja daję jeden duży, albo dwa małe do każdego słoika)

  • chrzan (u mnie kawałek 2cm do każdego słoika)



Zalewa:
  • Na każdy liter wody 1 i 1/4 łyżki soli.



Przygotowanie ogórków małosolnych na zimę

Do wymytych litrowych słoików wkładamy koper, czosnek i chrzan. W wyłożonych przyprawami słoikach układamy ściśle ogórki. Wodę ze solą gotujemy. Wrzącą wodą zalewamy ogórki. Zakręcamy nakrętką i obracamy do góry dnem słoik, najlepiej na całą noc. Następnego dnia słoiki obracam i trzymam je jeszcze dwa dni na świetle zanim wyniosę je do spiżarki, podobno lepiej się wtedy kiszą. Smacznego !!!




















Komentarze

  1. Zastanawia mnie taka kwestia: jak wygląda wieko nakrętek np. po dwóch tygodniach? W dalszym ciągu jest wklęsłe, czy wypukłe? Pytam, bo słoikach cały czas zachodzi proces kiszenia, co oznacza, że powstają gazy ...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz