Sernik z kokosem



Na pożegnanie roku chciałam wam przedstawić przepis na super puszysty serniczek z kokosem. Przepis dostałam od  szwagierki.



Życzę wszystkim moim czytelnikom wspaniałego i szampańskiego Sylwestra oraz Szczęśliwego Nowego Roku.

                                 

Sernik  z kokosem.                                                          

Składniki na sernik z kokosem:

Ciasto:
  • 30 dag mąki

  • 10 dag masła

  • 1 całe jajko

  • 1 żółtko

  • 12 dag cukru pudru

  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • 1 łyżeczka śmietany (ja dałam jednego małego danonka)



Masa serowa:
  • 70-80 dag sera białego raz mielonego

  • 2 szklanki cukru

  • 1 cukier waniliowy

  • 5 jajek

  • 3łyżki oleju

  • 3 szklanki mleka

  • 2 budynie śmietankowe

  • 20 dag wiórek kokosowych



Przygotowanie sernika z kokosem.

Do miski wrzucamy wszystkie składniki na ciasto. Mieszamy i wyrabiamy. Cisto po wyrobieniu wkładamy na 1 godzinę do lodówki. Kiedy ciasto się schodzi rozwałkowujemy je na wielkość blaszki. Na wyłożoną papierem do pieczenia blachę  wykładamy rozwałkowane ciasto.

Do mielonego sera dodajemy 1 szklanka cukru i cukier waniliowy. Mieszamy. Dodajemy po jednym żółtku i mieszamy. Dodajemy olej i mieszamy. W mleku rozpuszczamy dwa budynie. Rozpuszczone w mleku budynie dolewamy po trochę do masy serowej cały czas mieszając. Kiedy ser będzie gotowy wylewamy go wówczas na blaszkę z wyłożoną ciastem. Ciasto wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180'C-200'C zależy od piekarnika. Ja piekłam w temp.190'C przez około 50 minut. Pięć minut przed końcem czasu pieczenia ubijamy białka z cukrem na sztywną pianę. do ubitych białek dodajemy kokos i mieszamy. Tak przygotowany kokos wylewamy na upieczony sernik i pieczemy wszytko razem jeszcze przez około 15-20 minut w tej samej temperaturze. Po upieczeniu ciasto zostawimy w piekarniku lekko uchylamy drzwiczka  i studzimy sernik najlepiej całą noc. Smacznego !!!




































Komentarze