Piernik Staropolski etap II



Piernika staropolskiego piekłam tydzień przed świętami , ale dopiero teraz znalazłam wolną chwilkę na wprowadzenie wpisu. Piernik bardzo aromatyczny i korzenny, zapach pieczonego ciasta unosił się po całej kuchni. Z połowy ciasta zrobiłam piernik przekładany powidłem, a z reszty powycinałyśmy z Julka pierniczki.  Pierniczki staropolski lukrowałam dopiero we wigilię kiedy już troszkę namiękły.



Ps. Nie życzyłam Wam Wesołych Świąt, ale za to chciałabym wszystkim zaglądających na bloga życzyć Szczęśliwego Nowego Roku i spełnienia swoich planów w nadchodzącym roku 2015.



Piernik Staropolski etap II

Składniki na piernik staropolski:





Przygotowanie piernika staropolskiego etap II

Leżakujące ciasto wyjmujemy na podsypany mąką blat i lekko wyrabiamy. Wyrobione ciasto dzielimy na dwie części. Jedną część dzielimy na trzy i z każdej formujemy placek o wielkości dużej blaszki. Placki przekładamy na blaszki i każdy pieczemy w piekarniku nagrzany do temp. 200'C przez około 20-25 minut. Piernik w tym czasie powinien nam się ładnie zarumienić. Upieczone ciasto wystudzamy na kratce. Kiedy blaty piernika wystygną wówczas przekładamy piernik powidłem. Na każdy blat jeden słoiczek powidła. Przełożony piernik dokładnie owijamy folią spożywczą i odstawiamy na tydzień.  Ja kroiłam  piernika po wigilii.



























Pierniczki



 Drugą część piernika wałkujemy na dość cienki placek i wycinamy z niego pierniczki przy pomocy foremek o różnych kształtach. Pierniczki przekładamy na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę i pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 200'C przez około 15-20 minut. Pamiętajmy aby się nam za dużo nie po przypalały. Pierniczki po upieczeniu studzimy na kratce. Jeśli chcecie pierniczki możecie lukrować zaraz po upieczeniu, ja je jednak po upieczeniu zamknęłam w szczelnym pudełku i lukrowałam dopiero po tygodniu w wigilię. Smacznego !!!


















Komentarze