Piernik staropolski faza I leżakowanie



Długo przymierzałam się do zrobienia tego piernika staropolskiego, to znaczy takiego piernika który przed zrobieniem musi leżakować. Zawsze go przekładałam na następny rok bo albo już było za późno, albo czasu brak, ale w tym roku przeglądając blogi natknęłam się na ten przepis na piernika staropolskiego z blogu Messy Bakery i postanowiłam go wypróbować, oczywiście i tak mam lekkie obsuniecie z czasem, ale mimo to zrobiłam to ciasto wczoraj, teraz sobie leżakuje w chłodzie i czeka, aż nadejdą święta Bożego Narodzenia.



Piernik staropolski faza I leżakowanie.

Składniki na piernik staropolski faza I leżakowanie:
  • 1 kg mąki pszennej

  • 500 gramów miodu naturalnego

  • 250 gramów masła

  • 250 gramów cukru

  • 125 mililitrów mleka 

  • 3 jajka

  • 2 przyprawy do piernika

  • 3 łyżeczki sody oczyszczonej

  • ½ łyżeczki soli



Przygotowanie piernika staropolskiego faza I leżakowanie.

 Miód, cukier oraz masło podgrzewamy na wolnym ogniu doprowadzić do wrzenia i całkowitego rozpuszczenia masła i cukru.

Następnie wszystko wystudzamy. Do wystudzonej masy dodajemy mąkę pszenną wymieszaną razem z przyprawą do piernika, sodę

oczyszczoną rozpuszczoną w mleku, jajka oraz sól. Ciasto dokładnie mieszamy – będzie dosyć luźne i kleiste.

Następnie przekładamy ciasto do emaliowanego, szklanego lub kamionkowego garnka. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy garnek

w zimne miejsce na 6 – 8 tygodni Smacznego !!!











Komentarze