Pączki popularne



Tak wiem, wiem już po tłustym czwartku, ale cóż ja w tym roku działam z lekkim opóźnieniem tak więc u mnie pączki w poście. Delikatne i puszyste małe pączusie, bo akurat takie zrobiłam. Z podanych składników wychodzi około 25-26 pączków, stanowczo za mało. Najlepsze jakie do tej pory zrobiłam, choć początkowo miałam wątpliwości co do konsystencji ciasta, bo było bardzo rzadkie, ale takie ma być.



Pączki popularne.

Składniki na pączki popularne:
  • 10 kopiastych łyżek mąki

  • 4 dag drożdży

  • skórka otarta z jednej cytryny

  • 1/2 szklanki mleka

  • 10 dag masła

  • 3 łyżki cukru

  • 6 żółtek

  • marmolada wieloowocowa

  • 2 łyżki soku z cytryny

  • 1 szklanka cukru pudru

  • trochę wody



 Przygotowanie pączków popularnych.

Drożdże rozpuszczamy w letnim mleku. Do mleka z drożdżami dodajemy 5 kopiastych łyżek mąki. Dokładnie mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Żółtka ucieramy z cukrem i startą skórką cytryny. Do utartych żółtek dodajemy wyrośnięty rozczyn, resztę mąki, roztopione i sklarowane masło(czyli masło roztapiamy i łyżką z wierzchu ściągamy piankę). Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Kiedy ciasto przynajmniej podwoi swoją objętość wówczas wyjmujemy je na blat podsypany mąką. Lekko wyrabiamy podsypując mąką i rozwałkujemy na placek grubości 1 cm. Szklanką wycinamy pączki. Ja paczki piekłam we frytkownicy nagrzanej do 180'C bez koszyczka i piekłam po 6-7 pączków z każdej strony po 4 minuty. Pączki po usmażeniu wyjmujemy na talerz wyłożony papierem ręcznikowym. Cukier puder mieszamy z sokiem z cytryny i dodajemy stopniowo wodę tak aby konsystencja  lukru była taka jak gęstej śmietany. Pączki jeszcze ciepłe nadziewamy marmoladą. I zaraz po nadzianiu maczamy je z jednej strony w lukrze i odkładamy metalowy ruszt. Smacznego !!!































Komentarze