Omlet po mojemu



Omlet po mojemu,lekko ciągnący, chrupiący, delikatny idealny na śniadanie. Ja robiłam go na dużej patelni, ale idealnie wychodzi na małej patelni tylko trzeba składni zmniejszyć o pół (łatwiej się przewraca).



Omlet po mojemu.

Składniki na omlet po mojemu:
  • 6 jajek

  • 10 dag tartego żółtego sera mozzarella

  • 1/4 szklanki mleka

  • kilka młodych szparagów

  • 1 czerwona papryka

  • 1 mały por

  • kilka plasterków szynki (u mnie sopocka)

  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek

  • sól i pieprz



Przygotowanie omletu po mojemu.

Na oliwie podsmażamy pokrojone w kostkę plasterki szynki. Do lekko podsmażonej szynki dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę, poszatkowanego pora oraz pokrojone młode szparagi.  Wszystko dokładnie mieszamy i podsmażamy do miękkości szparagów na wolnym ogniu pod przykryciem. Do jajek dodajemy mleko. Lekko mieszamy i dodajemy starty ser oraz pieprz i sól. Wszystko mieszamy i wylewamy na patelnię z podsmażonymi warzywami.  Omlet smażymy na wolnym ogniu do momentu lekkiego ścięcia się jajek, tak abyśmy mogli spokojnie przewrócić go na drugą stronę.Omlet po przewróceniu smażymy około 3-4 minut.   Po usmażeniu omlet przekładamy na talerz i podajemy zaraz po przygotowaniu. Smacznego !!!



















Komentarze